16 Mayıs 2011 Pazartesi

SRİLANKA


Tanznya ya afrikaya gidelim derken üç arkadaş asya gesisine 20şubat 2011 bietleri alarak başladık
Sharja aktarmalı srilanka uçuşu için saat 23.30 beklemeye başladık. Sharja uçuşu 4 saat sürdü.
Gündüz sarjaha şehrine girip gezelim istedik.Vize işlemi bayagı sürdü. Hindistan aktarmasını bekleyen
Yeşil pasaportlu bir arkadaşla beraber dört kişi olduk. Vizeleri alıp belediye otobusune atlayıp sarjahı gezdik.Akşama dogru hava alanına gelip gece uçuşu için işlemleri yapıp uçaga bindik
Sabah saat 4 gibi srilanka colomba geldik. Hava alanı şehrin 40km dışında gibi. Servis otobusuyle bizleri merkeze gidecegimiz otobüs terminaline ücretsiz bıraktılar. Buradan şehir merkezine adam
Başı 75 sr parasına götürüyorlar . 1 dolar 110 sr.parası.
Şehir merkezine geçmek 1 saatden fazla sürdü. Hava açılmaya gün dogmaya başlarken ensar arkadaşımızın internet arkadaşının evini ara sokaklarda gezerek 15 …20 dakika sonra buldu.
Bu arkadaş bize kendi evine yakın bir yerde pansiyon ayırtmış. Üç yatak ve banyolu, eh idare eder işte.
Hemen odaya yerieşip ögleye kadar deliksiz uyuduk.Biraz dinlendikten sonra dışarı
Çıkıp üç tekerlekli bir tuk tuk bulup bizi sahile götürmesi istedik.
100 sr rublesi verdik. Türkiyede donuyorduk , srilankada hava güneşte 35-40 derece.
Sahilde biraz gezdik.Balık tutanları denize girenleri seyrettik. Balıkcılar sahile balık teknesi çekiyorlardı yardım ettik,bayagı dolaştık yorulduk.
Gezmeye gelmiştik yoldan geçen bir tuktuk çuyu durdudup anlaşıp colombu gezdik. Bizi altı saat gezdirdi 10 dolar para verdik. Colomb merkeze gidip güzel bir camide namazlarımızı kıldık
Balık halinin etrafında dolaştık.hint lokantasında tavuk pilav yedik 4 kişi 11 dolar verdik.
Kendime 8 dolara bir sırt çantası aldım. Akşam hava kararmaya başlarken pansiyona döndük.Ensarın internet arkadaşı bizleri ziyarete geldi,oturup konuştuk.
Bizleri kıbrısi şeyhinin srilanka sorumlusu olan hoca ile tanıştırmak istsdigini yarin akşam isterseniz gidelim deyince bizde hep beraber olur deyip ilk gecemizde gurbet ellerde uykuya daldık.
Şubat ayında memleket kara kış bizler burada camlar açık üstümüzde battaniye yok tavan da vantilatör çalışıyor ve buna ragmen şarıl şarıl terlereyerek uyumaya çalışıyoruz. O zaman babam rahmetlinin güzel bi lafı aklıma geliyor. Bizde galiba şeye ……………..sürtecek akıl yok. Buralarda
Ne arıyoruz,bende bilmiyorum. Srilanka sıyah esmer karışık insanların çok karışık oldugu bir yer.
Hemen hemen her ülkeden bütün cografyadan insanların oldugu ekvator kuşagında yeşil güzel bir ada. Her sokagın köşesinde camlar içerisinde buda heykelleri, irili ufaklı dolu. Başını hangi yöne çevirsen bir heykel var. Bu bazen 30 cm oluyor bazen bir metre oluyor bazende binalardan büyük oluyr. Bu heykeller çok bakımlı boyunlarına canlı çiçekleri toplayıp süslüyorlar. Bu süsleme sanatını
Meslek edinmiş kişiler ,çiçekleri iplere düzüyor ve satıyorlar.
Colombo çok çok gürültülü kalabalık bir şehir. Dogru dürüst toplu ulaşım aracı yok olanlarda sanki hurdacıdan firar etmiş gibi. Çok gürültülü ve araclarda acayip bir müzik sesi var. Herhalde aracların tangur tungur sesini duymamak için bu müzikleri sonuna kadar açıyorlar. Müzikler hint muzigimi
Çin muzigimi ne oldugunu ben anlayamadım. Her telden çalıyordu. Analayana helal olsun.
Sabah erkenden kalkıp bir şeyler atıştırıp hemen sahilin yolunu tuttuk. Çünkü ögle sıcagına kalıp yanmak istemiyorduk. Turkiyenin denize alıştıgımız için ,hint okyanusuna çekinerek ayaklarımı daldırdım. Amanın bu deniz alttan ısıtmalı galiba sıcacık, oda şubat ayında. Agustasun başında antalyada toplantı vardı deniz soguk diye havuza girmiştim. Burada şaştım kaldım. Koyverdim kendimi okyanusun sularına doya doya yüzdüm. Arkadaşlar ben bu denizi çok sevdim. Maldvlerler buburadan bir saat mesafede. Programa eklemedigimize pişman olduk ama iş işten geçti bir dahaki sefere deyip keyfimize bakmaya devam ediyoruz.
Sahilde bizimle beraber ara ara başka insanlarda denize giriyor deniz çok sakin. Turkiyedeki gibi her yer otellerle dolu degil daha yeni yeni oteller inşa ediliyor. Ara sıra gürültü ile tren geçiyor. Çünkü sahille şehir arasında tren yolu var. Acı acı düdük çalıp gidiyor. Otel işi sahilden az içerde pansiyon evler şeklinde. Adam başı 10 dolar 15 dolar . evlerin hepsi bahçeli , bahçelerde çeşit çeşit meyva agaçları ve çiçekler dolu. Denizde biraz oyalandıktan sonra pansiyona gelip duş aldık. Tuk tuka atlayıp şehri gezmeye mümkünse balık yemege gittik.
Dolaşırken kaldırımda balık satanlardan balık alıp tuktukcunun evine gittik. Evde kimse yoktu tuktukçu balıkları güzelce yaptırıp bize getirdi. Tabiî ki yemek yanında ekmegi görene helal olsun ekmek yok . pilav balık salata hepsi bu kadar.
Yemekleri yedikten sonra şehrin kenar mahallelerini gezerekten giderken tuktukun benzini bitti.
Bizim haci amca benzin almaya gitti . Bizlerde mahallenin çocuklarıyla sohbet ettik. Herkes tuktula resim çektirdi. Aradan yarım saat geçti bizim tuktukcu geldi. Bir şişe benzin almış gelmiş. Benzini depoya döktü başladı marşa basmaya . araç çalışmıyor hava mı yapmış ne yapmış bir türlü çalışmıyor.
Bayagı bir ugraştan sonra nihayet çalıştı. Araca atlayıp kaldıgımız yerden gezmeye devam ettik.
Buralar Müslüman mahallesi oldugu için fazla buda heykeli yoktu. Buralarda cami çoktu.
Camiler geniş güzel ,abdest alma yerleri degişik sanki dereden abdest alıyormuş gibi, havuzlar vardı.
Yol üzerinde bakkal gibi bir yerde durup, bir şeyler atıştırdık srilanka çayı içtik dinlendik.
Sahil yolundan akşamüzeri pansiyonun yolunu tutup , pansiyona geldik. Biraz dinlendikten sonra bize srilankada pansiyon bulmamamıza yardımcı olan arkadaş geldi. Kendi arabası ile bizleri alıp şeyhin yanına götürdü. Şeyh 50 yaşlarında bir insandı. Bizleri çok iyi karşıladı. Oturduk sohbet ettik daha,
Sonra çay ikram etti. Bizleri gecenin saat 10 da arabasına bindirip şehir turuna çıkardı. Kralın tapındıgı sevdigi fili varmış onu göstermeye götürdü. Döner kebap yapan menşur bir yemekçiye ugradık. Aç olmadıgımızı belirtmemize ragmen zorla birer şiş tavuk yedirdi. Sabah 4 de hava alanına gitmek için arabacıyla anlaştık, biraz yatıp uyuduk. Saat 4 kalkıp hazırlandık,bizi hava alanına bırakacak araç sahibi arabanın içinde bizi bekliyordu. Hemen araca binip hava alanı yolunu tuttuk.
Çok şükür yollar o kadar kalabalık degil. Yolumuz 40 dakika sürüyor. Hava alanına gelince biraz bekliyoruz uçuş saatine 2 saat kalan yolcuları alıyorlar. İçeriye geçip işlemleri yapmaya başlıyoruz saat 8.15 malazya Kuala lumpura uçuyoruz.
Dönüşte srilankada 1 günümüz yine olacak tekrar gelecegiz. Srilanka el degmemiş bir turizm şehri.
Çok guzel plajları var. Turist kaynıyor. Air arabıan hava yolları çok ucuza uçuyor. Neredeyse diger hava yollarının yarı fiyatına. Londradan buraya direk uçuş var onun için hava alanı İngiliz turist kaynıyor. Trafik tersten akıyor. Anlaşılan İngilizler burayı bellemiş arkaşlar. Halkın çogu İngilizce konuşuyordu.
İnsanlarla anlaşmada hiçbir sorun yaşamadık. Herkes güler yüzlü neşeli bir yol tutmuş gidiyor. Hayat burada çok ucuz. Oteller ucuz ulaşım ucuz yiyecekler ucuz ama ekmegi pek lokantalarda göremedik. Marketlerden tost ekmegi türünde ekmek gördük. Yani görülmesi gezilesi yerler. Degişik kültür ve insanalın gayet güzel bir arada dögüşmeden yaşadıgı yerler. Müslüman örgenciler başları kapalı okula gidiyor işe gidiyor , haci amcalar namaza giden insanlar başında takke uzun beyaz elbiseler dolaşıyorlar çalışıyorlar ne bir şey diyen var nede karışan, üstelik dönüp bakanda yok. Bir bakıyorsun Arabistan havası bir bakıyorsun Hindistan havası. İnsan bazen nerede oldugunu şaşırıyor. Herkes kendi halinde işinde gücünde.
Malezyada görüşürüz.25.2.2011








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder